Tervehdyspuhe 40-vuotisjuhlassa

Arvoisat kutsuvieraat, rakkaat seniorit

Tervetuloa yhdistyksemme 40-vuotisjuhlaan tänne kunnantalo Himmeliin. On todellinen ilo nähdä teidät näin runsaslukuisena täällä. Kun jäsentemme syntymävuodet vaihtelevat vuodessa 1930 vuoteen 1955 ja keski-ikä on 81vuotta, on se, että paikalla on 36 jäsentä 41:stä, todellinen ilonaihe. Perustajajäseniä ei ymmärrettävästi enää ole keskuudessamme mutta paikalla on jäseniä jotka ovat liittyneet vuosina 1992. 1995 ja 1997

Jäsenemme ovat uskollisia. Vaikka aktiivinen toiminta yhdistyksessä on ollut jo vuosia aiemmin, halutaan jatkaa jäseninä ja osallistua oman voinnin mukaan. Yleensä poisjäämisen syyt sitten ovat joko oman tai puolison sairastuminen tai kunnon heikkeneminen, muutto hoivakotiin tai poisnukkuminen.

Senioriliiton motto tälle toimintakaudelle on ”Elämäniloa ja voimaa” ja uskon että meidänkin yhdistyksemme on vuosien mittaan sitä tuottanut jäsenillemme. Toimimme jäsenlähtöisesti ja varsinkin vime vuosina, korona-ajan jälkeen, on korostunut toive yhteisistä tapaamisista. Kokoonnumme kuukausitapaamisiin, Seniorisopalle ja Seniorikahveille jotta voimme tavata toisiamme. Se on parasta yhteisöllisyyttä ja samalla voimme pitää huolta jäsenistämme. Mielenkiintoiset teemat ja yhdessä nautittu ruoka tai kahvi ovat tapaamistemme parasta antia. Sitä haluamme edelleen jatkaa ja toisaalta kehittää toimintaamme sen rinnalla myös nykyhetkeä vastaavaksi.

Tärkeää on myös edunvalvonta, osallistuminen Karstulan vanhusneuvoston työhön ja erilaiseen hyvinvointia edistävään vapaaehtoistyöhön, vaikkapa HeikinTuvan hävikkiruoan jakeluun omalla vuorollamme.

Kiitämme kaikkia yhdistystämme muistaneita.

Karstulan kunta, Keski-Suomen kansallinen senioripiiri, Jyväskylän seniorit, Jämsän seniorit, Keuruun seniorit, Laukaan seniorit, Saarijärven seniorit, Tikkakosken seniorit, Eläkeliiton Karstulan yhdistys , Riitta Savolainen, Eila ja Pentti Veistola, Jorma Toivonen

Näillä sanoilla avaan juhlamme ja toivotan kaikille mukavaa kesäpäivää !